Web Design Romania | Bancuri, Glume, Poze | Electrostimulare | Web Hosting - Gazduire site | Advertising, Productie Publicitara | Cabinet Avocatura

15 Oct Top Stiri

Comerciantii de piese auto se iau de piept cu OPC

Arpad Dobre

Comerciantii de piese auto au decis sa-si uneasca fortele, pentru a se apara, spun ei, "de lacunele legislatiei in domeniu". Reuniti in Asociatia Nationala a Patronilor Comercianti de Piese Auto din Romania (ANPCPAR), agentii economici de profil vor sa tina piept controalelor Registrului Auto Roman si Oficiului pentru Protectia Consumatorului, verificarile de acest gen inmultindu-se in ultima vreme. "Din pacate, aceste controale se fac la comercianti si nu la producatori. Noi avem stocuri de produse care au o miscare mai lenta si nu pot indeplini inca parametrii impusi de lege", ne-a declarat Constantin Balan, presedintele ANPCPAR. El a precizat ca asociatia s-a infiintat in scopul contracararii unor abuzuri ale organelor de control ale statului, la ANPCPAR fiind invitati sa adere toti comerciantii de piese auto. "Asociatia isi propune crearea unui parteneriat real cu autoritatile publice, dar si cu producatorii auto si importatorii, mai ales ca unii dintre acestia ridica nejustificat preturile, iar calitatea materialelor lasa de dorit. Noi vrem sa-i eliminam de pe piata pe cei care importa materiale de proasta calitate sau care fac concurenta neloiala", a mai spus Constantin Balan.

Teoria e buna

Potrivit legislatiei in vigoare, este interzisa comercializarea pieselor de schimb, componentelor si subansamblelor auto care nu sunt certificate/omologate de catre Registrul Auto Roman (RAR). In plus, Ordinul 1006, emis in 7 august 2001 de ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, Miron Mitrea, prevede ca toate piesele de schimb si componentele auto, recipientele ce contin lichid de frana, antigel, uleiurile de motor vor fi marcate cu un timbru special de secretizare, pus la dispozitia celor care-l solicita de catre RAR. Intentia declarata a "legiuitorului" era sa dea o grea lovitura pietei negre a pieselor si componentelor, deoarece, potrivit estimarilor, aproximativ 50% din piesele si componentele aflate pe piata sunt contrafacute sau necertificate.

Taxa de secretizare

Teoria este buna, iar certificarea de catre RAR ar fi binevenita daca in spatele textului legal nu s-ar ascunde niscaiva interese banesti, cifrate la sute de miliarde de lei. Astfel, piesele de schimb si alte accesorii pentru autovehicule (uleiuri de motor, antigel, lichid de frana etc.) nu pot fi comercializate decat daca au un timbru "de secretizare" aplicat pe ambalaj, care este oferit de RAR, contra unei sume de circa 1.000 lei. In caz contrar, comerciantii de piese auto vor fi zdravan amendati de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si de Garda Financiara. Aparent, pretul este mic, dar daca luam in considerare ca, la nivelul tarii, se vand sute de mii sau chiar milioane de piese si accesorii auto, pe de o parte, si le inmultim cu 1.000, pe de alta parte, ies miliarde de lei, care se varsa in contul unei societatii agreate de RAR pentru fabricarea timbrelor amintite.

Pleasca de sute de miliarde

Unii comercianti de piese auto, dar si cativa producatori de uleiuri, antigel, lichid de frana, sustin ca in spatele acestei masuri ar sta o mare afacere cu o firma privata, Vesta Investment SRL, singura abilitata de RAR sa confectioneze marcajele. Ei motiveaza ca aceasta "extindere" a marcarii de la piese la accesorii ar putea aduce firma Vesta Investment in situatia de a produce in viitor chiar sute de milioane de timbre anual, ceea ce inseamna o afacere de sute de miliarde de lei, la circa 1000 de lei/timbru. "Nu punem la indoiala corectitudinea activitatii desfasurate de Vesta, dar parca prea e "pe fata" pleasca acordata de RAR unei singure firme", au spus comerciantii. Inca de la intrarea in vigoare a ordinului lui Mitrea, au aparut unii mai cu "mot", care au avut dreptul sa-si vanda in continuare uleiurile si piesele auto fara sa plateasca taxa de secretizare. Este vorba de SNP Petrom care a cerut si, evident, a obtinut derogare pentru cele 635 de magazine ale sale, ca doar "corb la corb nu-si scoate ochii". Pana in prezent nu exista date care sa ateste ca si alti comercianti decat cei de stat ar fi incercat sa obtina derogari, dar este cert ca mai sunt destui care detin numeroase piese de schimb corespunzatoare din toate punctele de vedere, dar nu au "timbrul lui Mitrea" aplicat pe ambalaj. Acest fapt ii situeaza in ilegalitate, ei fiind si tinta predilecta a controalelor OPC, care-si poate face linistita norma la amenzi.

Sursa Gardianul

Aboneaza-te acum

si primesti gratuit in fiecare zi ultimele stiri

Nume:

E-mail:

Cosmetice Profesionale

S.C. Chic Salon SRL Sediu central: str. Racari nr.16, apt. 17, sector 3 Bucuresti Telefon Mobil: 0723.561.950 Telefon Fix/Fax: 021.310.44.35 Email: contact @ luxbeauty.ro

http://www.luxbeauty.ro

Think Strategic, Act Creative!

Solutii complete de Web Design&Development, E-Business si E-Commerce

http://www.kennomedia.ro