Web Design Romania | Bancuri, Glume, Poze | Electrostimulare | Web Hosting - Gazduire site | Advertising, Productie Publicitara | Cabinet Avocatura

16 Oct Top Stiri

Gaura de un milion de dolari in contabilitatea TAROM

Stefan Etves, Iuliana Roibu

Sindicalistii ii acuza pe manageri ca vor sa puna la pamant operatorul aerian national

La o saptamana de la demisia presedintelui TAROM, Nicolae Demetriade, Sindicatul Independent Tehnic TAROM (SITT) si Sindicatul de Exploatare Tehnica Aeronave (SETA), reprezentate prin Marian Pamfiloiu si, respectiv, Cristian Voinea, au pus pe tapet o serie de mari nereguli petrecute in companie in ultimii ani, precum si situatia grava aparuta dupa investirea in functia de presedinte a TAROM a lui Alexandru Szlvika.

Sute de mii de dolari lipsa din gestiune

Sindicalistii au acuzat conducerile anterioare ale TAROM de a fi luat decizii contradictorii si de a fi derulat programe care nu au tinut intotdeauna cont de interesele companiei. Un prim exemplu il constituie faptul ca din contabilitatea companiei lipsesc documente referitoare la un credit "memo", motiv pentru care "nu se regasesc in contabilitate 600.000 de dolari din cumpararea avioanelor ATR 42".

O alta suma de care a fost prejudiciat TAROM - 450.000 de dolari - trebuia incasata de la AeroAsia, in urma vanzarii catre aceasta companie a unor avioane BAC, in 1996. "TAROM a dat in judecata AeroAsia pentru recuperarea banilor, iar asiaticii au refuzat sa plateasca. Mai mult, ei au cerut despagubiri de un milion de dolari, considerand ca aeronavele pe care le-au achizitionat de la TAROM nu corespund din punct de vedere calitativ", a spus liderul sindical de la SITT.

Fostii manageri, banuiti de afaceri dubioase

Referitor la contractul de asociere dintre TAROM si societatea EDF (care vinde produse in regim de duty-free la bordul avioanelor TAROM), prin care "au fost garantati 300.000 de dolari lunar, indiferent de vanzari", sindicalistii spun ca TAROM a fost pagubit lunar de aceasta suma, care nu a fost platita. Alta nelamurire este aceea ca "de la toate negocierile care au stat la baza cumpararii avioanelor Boeing, derulate pe vremea fostilor manageri Gheorghe Racaru, Doru Brutaru si Dan Vulcan, nu exista nici un document", precizeaza Pamfiloiu. "Pe de alta parte, cand s-au cumparat Boeing-urile 737/700, firma americana a intarziat livrarea, motiv pentru care TAROM putea cere atunci daune", a adaugat liderul de sindicat.

Restructurarea desfiinteaza TAROM

Sindicalistii au prezentat ieri, in premiera, un document incendiar, respectiv o nota privind reorganizarea CN TAROM, intocmita - dupa cum spun angajatii companiei - de directorul Departamentului Aviatiei Civile din MLPTL, Sorin Stoicescu, si de secretarul general din acelasi minister, Ioan Orbescu. "Acest proiect propune renuntarea la operarea directa de catre TAROM a rutelor de lung curier (China si SUA) si externalizarea serviciilor de transport aerian pe rutele interne si regionale. In prima faza, ar urma sa se infiinteze o noua companie aeriana - Tarom Express -, la care TAROM va fi actionar unic si care ar urma sa opereze pe rute interne si regionale, utilizand aeronavele ATR 42 din dotarea TAROM", a subliniat Marian Pamfiloiu. El a aratat ca strategia prevede reducerea numarului de angajati ai TAROM de la 2.700 in prezent la aproape 800.

Contactat de noi, Sorin Stoicescu, seful Directiei Generale a Aviatiei Civile, ne-a declarat: "Documentul la care fac referire sindicalistii nu este un plan de restructurare, ci o simpla nota, care nici macar n-a fost prezentata ministrului Mitrea. Este de datoria noastra sa gandim in perspectiva ce vom face cu toate segmentele aviatiei civile, tinand cont de experienta europeana si de impactul evenimentelor din 11 septembrie. Trebuie sa gasim solutii pentru a adapta TAROM la noile cerinte ale pietei. Asadar, cautam o strategie de eficienta, care, daca va fi aprobata de MLTPL si Guvern, va fi inaintata conducerii TAROM, care va intocmi un nou program de restructurare, pe care-l va negocia cu sindicatele", a precizat Sorin Stoicescu. El a adaugat ca nu are cunostinta despre "gaurile" din contabilitatea TAROM, prezentate ieri de sindicalisti, drept pentru care le-a recomandat acestora sa intocmeasca un memoriu catre ministrul Mitrea, in urma caruia Corpul de Control al ministrului sa inceapa o investigatie.

Asigurare pe criterii politice

Dupa incidentul din 11 septembrie 2001, SUA au cerut statelor care au companii aeriene sa incheie asigurari pentru avioane, in decurs de un an. Romania a promis ca va incheia asigurarea pentru TAROM in 30 de zile si a facut o selectie de oferte. Cinci companii de asigurare-reasigurare au depus oferte, iar contractul (care a expirat in septembrie 2002) a fost incheiat cu cel mai bun ofertant, OMNIASIG.

Reinnoirea contractului nu a mai fost posibila, deoarece "Ioan Orbescu, secretarul general de la Ministerul Transporturilor, a hotarat ca asigurarea va fi incheiata cu AGI-Romania SA, o societate de asigurare-reasigurare inregistrata in Cipru, care nu are in strainatate broker pentru reasigurare. In conducerea acestei societati, l-am identificat pe Alexandru Bunea, fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor si pe Gheorghe Picos, fost cenzor la Ministerul de Finante. Presedintele AGI Romania este Florea Dumitrescu, fost ministru de finante pe vremea lui Ceausescu, care, conform datelor pe care le detinem, este nascut pe 1.01.1900, deci are 102 ani!", a conchis Pamfiloiu. El a subliniat ca, in cazul in care pana marti, 24 septembrie, conducerea MLPTL nu va da un raspuns la sesizarile sindicalistilor, acestia vor declansa conflictul de munca.

Sursa Gardianul

Aboneaza-te acum

si primesti gratuit in fiecare zi ultimele stiri

Nume:

E-mail:

Cosmetice Profesionale

S.C. Chic Salon SRL Sediu central: str. Racari nr.16, apt. 17, sector 3 Bucuresti Telefon Mobil: 0723.561.950 Telefon Fix/Fax: 021.310.44.35 Email: contact @ luxbeauty.ro

http://www.luxbeauty.ro

Think Strategic, Act Creative!

Solutii complete de Web Design&Development, E-Business si E-Commerce

http://www.kennomedia.ro