Web Design Romania | Bancuri, Glume, Poze | Electrostimulare | Web Hosting - Gazduire site | Advertising, Productie Publicitara | Cabinet Avocatura

19 Jun Top Stiri

InterAgro investeste 40 milioane de dolari la SN Tutunul Romanesc

Arpad Dobre

Directorul general al Societatii Nationale Tutunul Romanesc (SNTR), Tudora Lupa, a declarat ca Societatea InterAgro va aplica, in perioada 2002 - 2004, un program de redresare financiara a SNTR, in valoare de 40 milioane de dolari. De asemenea, SNTR intentioneaza ca, pana in 2006, sa atinga o cota de piata de 35%.

Restructurare si eficientizare

Suma de 40 de milioane de dolari va fi folosita in investitii pentru modernizarea fabricilor societatii, cresterea productivitatii muncii, reducerea costurilor de productie, precum si in scopul reducerii cheltuielilor indirecte care au o pondere mare in costurile fiecarui sortiment de tigarete sau soi de tutun. Planul de restructurare a SNTR este structurat pe patru programe de masuri:

  • programul privind restructurarea activitatii de marketing,
  • programul de restructurare a activitatii de productie la fabricile de tigarete;
  • programul privind restructurarea activitatii de cultura si fermentare a tutunului;
  • programul de masuri organizatorice, administrative si de investitii.

"In prima faza, vom urmari stoparea diminuarii cotei de piata a tigaretelor produse de SNTR si, in cursul acestui an, vom ataca noi segmente care o sa contribuie la cresterea cotei de piatta. Estimam ca in anii viitori, ponderea SNTR pe piata se va majora an de an", a spus Tudora Lupa. Ea a precizat ca, dupa ce, la sfarsitul anului trecut, SNTR detinea o cota de piata de 25%, pentru anul 2002 este estimata atingerea unei cote de 31,4%, in 2003 - 32%, in 2004 - 33%, in 2005 - 34% , iar in 2006 - 35%. SNTR intentioneaza sa realizeze o modificare si in ceea ce priveste structura pietei tigaretelor, in sensul satisfacerii in mai mare masura a cerintelor consumatorilor cu venituri mici, din mediul rural sau urban. Directorul SNTR a mentionat ca, in prezent, se remarca o schimbare a preferintelor fumatorilor, ponderea tigaretelor fara filtru in consumul total fiind in scadere de la 72,47% in 1989, la 38% in 2001.

Istoric si statistici

SNTR a fost infiintata in 1997 prin reorganizarea Regiei Autonome a Tutunului din Romania. Capitalul social al societatii este de 723.449.241.000 lei, detinut de cei cinci actionari, respectiv: InterAgro SA, cu 50,23% din actiuni, Agentia Domeniilor Statului, cu 47,5%, Asigurarea Romaneasca Asirom, cu 1,065%, Rafinaria Astra Romaneasca SA Ploiesti, cu 1,065% si un actionar persoana fizica - Ioan Niculae, care detine 0,140% din actiunile SNTR. Principalele activitati ale SNTR sunt preluarea tutunului de la cultivatori, depozitarea si pastrarea acestuia, prelucrarea si fermentarea tutunului, fabricarea tigaretelor si altor produse derivate din tutun, precum si comercializarea tutunului si a tigaretelor. Societatea are in subordine 14 sucursale, structurate in functie de specificul activitatii, respectiv producerea tigaretelor sau a tutunului fermentat. SNTR are cinci fabrici de tigarete, localizate in Bucuresti, Targu Jiu, Timisoara, Sfantu Gheorghe si Iasi, precum si opt fabrici de fermentare a tutunului la Arad, Barlad, Craiova, Ocna Mures, Ramnicu Sarat, Titu, Urziceni si Vladuleni.

Investitii si preocupari

In perioada 1995-2000, SNTR a investit circa 100 de milioane de dolari in modernizarea fabricilor de tigarete, din care 51 de milioane de dolari au fost investiti intr-un echipament nou care sa permita societatii sa aplice la fabricarea tigaretelor cu filtru o tehnologie similara celei folosite de principalii sai competitori. Investitia realizata nu a avut insa efectul scontat, deoarece, in perioada 1995-1999, au patruns pe piata marile firme concurente, fapt ce a dus la reducerea drastica a cotei de piata si a productiei fizice. In plus, tigaretele fara filtru sunt consumate cu precadere de fumatorii varstnici din zonele rurale si industriale, cu venituri mici si sub medii si din cauza reducerii puterii de cumparare consumul acestora este in scadere. De asemenea, modificarile sistemului de accizare au facut ca pretul marcilor romanesti sa se apropie, in ultimii ani, de cel al tigaretelor produse de companiile multinationale. In acelasi timp, marcile concurente si-au putut mentine la un nivel scazut preturile si datorita facilitatilor fiscale de care au beneficiat companiile straine in calitate de investitori straini. Este vorba de scutiri de taxe vamale pentru importul de materie prima, materiale auxiliare si utilaje, precum si de scutiri la plata impozitului pe profit, care s-au ridicat la mai multe mii de miliarde de lei. "Cu toate acestea, SNTR va continua sa produca si sa comercializeze tigarete ieftine. Analizand structura programului de livrari propus in perioada 2002-2004 se observa ca ponderea tigaretelor populare va fi permanent de peste 61% din vanzari, iar tigaretele cu filtru din nisa de pret sub medie vor reprezenta 30,4-34% din volumul vanzarilor. In plus, pentru a contracara fenomenul de imbatranire a marcilor si pentru a raspunde exigentelor noii generatii de fumatori, SNTR va imbunatati calitatea produselor sale traditionale si va ataca cu noi sortimente nisele de piata ale tigaretelor de calitate medie si premium".

Prioritati

Programul de investitii pe care si-l propune InterAgro se va materializa in primul rand prin completarea parcului de utilaje ale SNTR cu o linie moderna de denervurat tutun, linie care va permite obtinerea unei calitati superioare pentru tigaretele produse aici, precum si prin lansarea unei campanii promotionale pentru noile marci de tigarete. "Speram ca aceasta campanie sa aiba ca efect lansarea cu deplin succes pe piata romaneasca a noilor produse purtand sigla "Tutunul Romanesc"", a spus Tudora Lupa.

Sursa Gardianul

Aboneaza-te acum

si primesti gratuit in fiecare zi ultimele stiri

Nume:

E-mail:

Cosmetice Profesionale

S.C. Chic Salon SRL Sediu central: str. Racari nr.16, apt. 17, sector 3 Bucuresti Telefon Mobil: 0723.561.950 Telefon Fix/Fax: 021.310.44.35 Email: contact @ luxbeauty.ro

http://www.luxbeauty.ro

Think Strategic, Act Creative!

Solutii complete de Web Design&Development, E-Business si E-Commerce

http://www.kennomedia.ro