Web Design Romania | Bancuri, Glume, Poze | Electrostimulare | Web Hosting - Gazduire site | Advertising, Productie Publicitara | Cabinet Avocatura

20 Jun Top Stiri

"Fumatul, un obicei nociv, care tine strict de decizia adultilor informati"

Interviu realizat de Marilena Dan

Cu cat incidenta bolilor pulmonare, cardiovasculare si a cancerului pulmonar este mai mare, cu atat medicii si toti ceilalti factori de opinie pledeaza mai vehement impotriva fumatului. Dar ca un director al uneia dintre cele mai mari companii producatoare de tigarete din tara sa se angajeze ca parte activa in lupta impotriva fumatului pare de-a dreptul ireal. Cu toate acestea, este adevarat: Peter Imre, Director Corporate Affairs Philip Morris Romania, s-a implicat activ intr-un amplu program educational de prevenire a fumatului juvenil, primul de acest fel in Romania. Ne-am putut convinge cu totii sambata, 26 octombrie a.c., cand cea mai autorizata voce a "gigantului" Philip Morris in Romania a pledat public, la TVR 2, impotriva fumatului, in general, si a fumatului juvenil, in particular. Pentru ca am fost curiosi sa aflam ce se ascunde in spatele acestei actiuni si, totodata, cum explica Peter Imre contradictia intre obiectivele declarate ale campaniei antifumat si cele privind cresterea cifrei de afaceri a Philip Morris Romania, l-am rugat sa ne raspunda la cateva intrebari.

- Care sunt premisele de la care a plecat Philip Morris Romania atunci cand a initiat programul educational "Decizia e a mea!"?

- Acest program s-a nascut in 1999, din crezul nostru ca minorii nu trebuie sa fumeze. Potrivit filosofiei companiei Philip Morris Romania, fumatul este un obicei nociv pentru sanatate, care tine strict de optiunea adultilor informati. Nu exista tigara sigura, astfel ca noi ii sfatuim pe toti cei care vor sa se protejeze si sa traiasca sanatos sa renunte la fumat - daca fumeaza - sau sa nu se apuce niciodata. Este foarte important ca acest mesaj sa ajunga si sa fie inteles corect de categoria de varsta cea mai vulnerabila, tinerii de 13-15 ani, care, potrivit studiilor de specialitate, sunt tentati sa cedeze presiunilor de grup si sa adopte anumite comportamente teribiliste. Succesul programului se datoreaza sustinerii din partea autoritatilor Ministerului Educatiei si Cercetarii, Ministerului Tineretului si Sportului si Presedintiei Romaniei. Pentru anul scolar 2003-2004, obiectivul este extinderea programului "Decizia e a mea!" la nivel national.

- V-ati bazat pe studii de specialitate atunci cand ati demarat acest program sau ati luat in calcul numai riscurile la care se expun tinerii care incep sa fumeze?

- Plecand, asa cum am precizat, de la filosofia companiei, am facut cateva cercetari pentru a afla cum putem pune in practica acest crez al nostru cu privire la fumatul juvenil. Philip Morris doreste sa fie parte activa la identificarea unor solutii. Fiind o companie responsabila, am vrut sa aflam ce asteapta societatea de la noi. Drept care am apelat la doi reputati psihologi, specializati in psihologie juvenila - Aurora Liiceanu si Andrei Popescu -, care, dupa o cercetare amanuntita, au intocmit un studiu privind temele de interes ale tinerilor de 13-15 ani.

- Care au fost concluziile acestor studii?

- Au fost identificate mai multe teme de mare interes pentru tinerii inclusi in aceasta categorie de varsta, din care voi mentiona cateva: eu si imaginea mea, comunicarea cu adultii, succesul, situatiile de risc (sporturi extreme, sex juvenil s.a.m.d.), fumatul. Temele identificate au fost cuprinse in 14 module, reunite ulterior intr-o carte, care a fost pusa la dispozitia profesorilor specializati in acest gen de consiliere. Acestia predau in scoli, la clasele a VII-a si a VIII-a, diverse subiecte legate de temele de maxim interes pentru elevi. Sunt discutii neconventionale, interactive, foarte educative, fara constrangeri legate de examene sau note.

- S-au raliat si alti producatori de tigarete de pe piata la aceasta initiativa?

- Da. Dupa un an si jumatate in care Philip Morris Romania si-a asumat in totalitate responsabilitatile acestui proiect, unul dintre concurentii de pe piata, British American Tobacco, ni s-a alaturat. Avem si sprijinul Fundatiei pentru Pluralism, care, din 2001, coordoneaza programul. Pentru finantarea Programului "Decizia e a mea!" sunt necesare fonduri substantiale. Pana in prezent, Philip Morris Romania si British American Tobacco au alocat in acest scop peste 500.000 de dolari.

- "Decizia e a mea" este un program al Philip Morris Romania sau o componenta a unui proiect global?

- Philip Morris desfasoara peste 60 de astfel de programe in 90 de tari in care activeaza, sub diverse forme. In mod cert, "Decizia e a mea!" este unul dintre cele mai bune si suntem foarte mandri de asta. In afara de fumat, programul abordeaza multe alte probleme de maxim interes pentru tineri si ne-am gandit ca, in cazul in care se va simti nevoia, vom pune la un punct un program similar pentru parinti, prin care acestia vor invata cum sa-i abordeze pe adolescenti. Aceasta, deoarece fumatul juvenil nu e numai problema producatorilor de tigarete, ci si a parintilor, a profesorilor, a intregii societati.

Sursa Gardianul

Aboneaza-te acum

si primesti gratuit in fiecare zi ultimele stiri

Nume:

E-mail:

Cosmetice Profesionale

S.C. Chic Salon SRL Sediu central: str. Racari nr.16, apt. 17, sector 3 Bucuresti Telefon Mobil: 0723.561.950 Telefon Fix/Fax: 021.310.44.35 Email: contact @ luxbeauty.ro

http://www.luxbeauty.ro

Think Strategic, Act Creative!

Solutii complete de Web Design&Development, E-Business si E-Commerce

http://www.kennomedia.ro