Web Design Romania | Bancuri, Glume, Poze | Electrostimulare | Web Hosting - Gazduire site | Advertising, Productie Publicitara | Cabinet Avocatura

18 Dec Top Stiri

Spatiile comerciale vor fi vandute in regim de urgenta

Arpad Dobre

Recent, a intrat in vigoare Legea 550/2002, un nou act normativ care stipuleaza ca in perioada urmatoare vor fi scoase la vanzare toate spatiile comerciale (magazine si unitati de productie) aflate in proprietatea privata a statului, respectiv in administrarea consiliilor locale, inchiriate pana in prezent diversilor agenti economici. Acestia din urma pot avea drept de preemptiune la cumparare doar daca nu au inregistrat datorii la bugetul de stat in ultimele sase luni. Legea prevede ca metode de vanzare negocierea directa sau, dupa caz, licitatia publica cu strigare.

In ambele cazuri pot aparea insa presiunile cunoscute: traficul de influenta, mita, intelegeri intre parti. In cazul licitatiei publice cu strigare, considerata ca transparenta, daca se aplica metoda olandeza, de exemplu, spatiile comerciale pot fi vandute la preturi derizorii, pentru amicii politici ai momentului.

Legea tacerii

Legea 550/2002 stabileste cadrul juridic pentru vanzarea spatiilor comerciale si a celor de prestari servicii, proprietate privata a statului, aflate in administrarea consiliilor judetene sau a consiliilor locale, precum si a celor aflate in patrimoniul regiilor autonome de interes local. Din start, trebuie sa mentionam ca asupra locatiei acestor spatii pluteste un deplin mister sau, mai bine spus, o "lege a tacerii", intrucat nici un reprezentant al primariilor de sector sau al municipalitatii nu a fost dispus sa ofere detalii in acest sens. Fapt explicabil, de altfel, daca luam in considerare, printre altele, spatiile detinute de "regiile autonome de interes local", despre a caror existenta nu se cunoaste mai nimic si care reprezinta o buna parte din cele peste 4.000 de unitati comerciale care vor fi scoase la vanzare numai in Bucuresti. La ce pret vor fi vandute si, mai ales, cui sunt intrebari la care vom afla raspunsul dupa incheierea tranzactiilor sau poate niciodata.

Fonduri pentru case sau pentru alegeri

Asemenea incercari de vanzare pe banda rulanta a spatiilor comerciale au mai existat, ultima inregistrandu-se in preajma alegerilor generale din 2000. Viceprimarul Capitalei, Ioan Enciu, anunta la acea data ca vor fi scoase la vanzare 4.357 de spatii comerciale. Pana la urma, au fost vandute vreo 200, iar operatiunea a fost sistata, pe motiv ca era necesara schimbarea metodologiei, pentru "eliminarea preturilor aberante si oferirea posibilitatii tuturor celor implicati sa obtina sediul dorit. Toti banii care vor fi obtinuti din vanzarea acestor spatii vor merge la investitii in domeniul constructiilor de locuinte", declara atunci Enciu. Intamplator sau nu, in prezent ne aflam in preajma unor alegeri anticipate, daca nu generale, macar pentru Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB), care vor necesita fonduri considerabile.

Brambureala administrativa

Potrivit Legii 550, in termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a actului normativ trebuie constituite comisiile care vor face toate demersurile necesare pentru vanzarea spatiilor comerciale amintite. Trebuie sa precizam ca in primul trimestru al acestui an, printr-o hotarare a CGMG (inca nedizolvat), spatiile amintite erau trecute in "ograda" primariilor de sector. In prezent, nu se stie sigur cine administreaza aceasta afacere, intrucat unii reprezentanti ai consiliilor locale (de la Primaria sectorului 1, de exemplu) ne-au declarat ca Prefectura Capitalei nu si-ar fi dat inca avizul pentru trecerea spatiilor respective in patrimoniul primariilor de sector. Cu toate acestea, comisiile amintite au inceput deja sa fie infiintate, inclusiv la municipalitate, care a luat ieri o hotarare in acest sens. Conform legii, comisiile pot decide sa vanda spatiile atat prin negociere directa, caz susceptibil de diverse aranjamente pentru "ai nostri", cat si prin licitatie cu strigare, prin metoda olandeza. Aceasta permite atat cresterea, cat si scaderea progresiva a pretului, cu cate 5% pentru fiecare treapta, caz in care, prin metoda "scad toti pretul si cumpara cine trebuie", spatiile pot fi vandute la preturi derizorii pentru clientii stabiliti dinainte. Asadar, legea lasa loc pentru prea multe interpretari si va isca scandaluri de proportii, cel putin la nivelul Capitalei.

Sursa Gardianul

Aboneaza-te acum

si primesti gratuit in fiecare zi ultimele stiri

Nume:

E-mail:

Cosmetice Profesionale

S.C. Chic Salon SRL Sediu central: str. Racari nr.16, apt. 17, sector 3 Bucuresti Telefon Mobil: 0723.561.950 Telefon Fix/Fax: 021.310.44.35 Email: contact @ luxbeauty.ro

http://www.luxbeauty.ro

Think Strategic, Act Creative!

Solutii complete de Web Design&Development, E-Business si E-Commerce

http://www.kennomedia.ro